dinsdag 21 september 2010

Survival weekend 2010 in de Ardennen


Ik ben in het weekend van 17 t/m 19 september op survival geweest van mijn werk. Ik heb het met nog een collega georganiseerd en ik mag wel zeggen met groot succes. We zijn met de bus naar de Ardennen gereden. in de bus was het al feest met veel drank en eten. We hebben er maar 6 uur over gedaan. Wat een file zeg. om 15.15 vertrokken en om 21.30 aankomen. Maar dat mocht de pret niet drukken. Het programma was als volgt; vrijdagavond om 23.00 een nachtdropping, met daarna een borrel bij het kampvuur. Zaterdag weer vroeg op om te ontbijten en dan weer op pad. We hebben een wandeling gemaakt met tussendoor opdrachten. We moesten een katapult bouwen en die moest wel werken. Nou dat deed hij wel alleen niet ver genoeg. Touwtrekken en ook daar waren we met onze groep het beste in. En daarna nog een brancard maken waarin dus echt iemand moest liggen. Dan een parcours afleggen tussen bomen door en onder touwen langs. Geweldig. Daarna terug naar het huis om ons op te knappen om daarna aan de BBQ aan te schuiven. In de avond hebben we aan karaoke gedaan. Super gezellig. Ik zelf ben er om 23.00 uur tussen uit gepiept. Was kapot! Lekker slapen lukte natuurlijk niet want mijn kamer was precies boven de ruimte waar gedanst werd. Ach ik haal het wel weer in. Dacht ik.
Zondag weer vroeg op om deel te nemen aan de Hillwalk en de abseil. Ik had me voorgenomen om niet te gaan abseilen. (50 mtr down) Ik heb last van hoogte en diepte vrees. Dus dat gaat me niet lukken. (dacht ik) Maar de wandeling was zo super. We zaten met touwen aan elkaar en hebben geklommen en geklauterd over rots partijen. Over smalle richels en punten. Ook hebben we klommen over een stijle blok ..... Met handen en voeten naar boven. Prachtig. Ik dacht als ik dit kan dan ook abseilen. Ik heb het gedaan, maar wel met tranen in mijn ogen. Ik durfde niet meer, maar ze hebben me er doorheen gepraat en gejuicht. Weer iets gedaan wat ik nooit had gedacht. Ben blij dat ik het heb gedaan, maar de volgende keer sla ik echt over. Denk ik..... ha ha.
Om 16.00 uur nog een spagetti maaltijd en daarna weer met de bus naar huis. Die rit was korter dan de heenweg. Gelukkig geen file. Maar in de bus was het weer een groot feest. Wat hadden we het getroffen met het weer. Prachtig gewoon.

Ik heb genoten en met mij nog 34 collega's.

Er volgen nog wel meer foto's, weet alleen even niet welke.

2 opmerkingen:

  1. Waar blijft dat verhaal nou? Ik ben wel benieuwd hoor naar het verhaal en de foto's.
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig avontuur. Knap van je dat je bepaalde angsten overwonnen hebt. Ik weet hoe groot jouw angst is voor dieptes en als je dan toch van zo'n hoogte gaat abseilen, vind ik heel moedig van je.
    Ben benieuwd naar de foto's.
    Groetjes Anja

    BeantwoordenVerwijderen